איך לחתוך אבטיח? 3 שיטות קלות

חיתוך אבטיח

תוכן עניינים:

אבטיח, אשר שייך למשפחת הדלועים, מוצאו באפריקה הדרומית. הוא מכיל אמנם כמות גדולה של מים, אך למעשה הוא גדל ללא השקיה. הפרייתו נעשית בעיקר ע”י חרקים (ביניהם דבורים). 

הדעות לגבי הגדרתו חלוקים בשאלה האם הוא ירק או פרי, בשל העובדה כי הינו גדל באדמה אך טעמו המתוק, מרקמו ומראהו כשל פרי.

 

אבטיח כפרי להגשה

באופן כללי, אבטיח הינו אחד מפירות הקיץ הטעימים ואהובים. ניתן לומר, כי אין פרי המסמל את הקיץ בישראל, יותר מאשר האבטיח.

ביום שמש חם, רבים האנשים שישמחו למנת אבטיח צוננת וטעימה.

האבטיח גם משמש ככיבוד בישיבות בעבודה, בארוחות שונות ואף כאופציה נהדרת להגשה לאורחים שמגיעים. יחד עם זאת, הרבה פעמים יש קושי בחיתוך שלו.

בד”כ הוא מגיע בגדלים שונים וקליפתו הירוקה עבה במיוחד ומצריכה בדרך כלל מיומנות חיתוך, כזו שתסייע ביתר קלות בחיתוכו ושלא תפגום במראהו (כתוצאה מהחיתוך).

חיתוך אבטיח

רבים האנשים שישמחו למנת אבטיח צוננת וטעימה.

 

שיטות חיתוך פרקטיות

אם כך, נוכל לעמוד על שלוש שיטות מצוינות וקלות לחיתוך האבטיח, שעם קצת מיומנות ותרגול כל אחד יכול להצליח:

  1. יש לחתוך את האבטיח לשני חלקים, ולחצות כל חלק לשני חלקים ושוב, לחצות כל חלק לעוד שני חלקים. לאחר מכן, לחתוך כל פלח עם הקליפה שלו – למעין משולש, שזה מהווה מנה אישית עבור כל אחד.
  2. חותכים את האבטיח לשניים ומניחים אותו על קרש חיתוך או צלחת, כאשר הצד החתוך הוא כלפי מטה. לאחר מכן, מסירים את הקליפה הירוקה והחלקים הלבנים מתחתיה באמצעות סכין חדה. פורסים כל חצי לאורך ולרוחב, וממשיכים בחיתוך בצורה אסתטית עד שמתקבלות פרוסות או קוביות יפות מכל החיתוכים, מעבירים הכול לקערה בגודל מתאים, שיכולה להכיל את כל האבטיח.
  3. לאחר שחותכים את האבטיח לשניים, נעזרים בכף פריזיאן (ייעודית להכנת כדורי פירות) לקרוץ כדורי אבטיח ולהניח אותם בכוסות, על שיפודים, או בתוך קערה שניתן להכין מקליפת האבטיח אשר נותרה לאחר שמרוקנים ממנה את תוכנו של האבטיח.

 

בחירת האבטיח המושלם

חיתוך יפה של האבטיח וכמו כן, הגשתו בצורה אסתטית, תלויים בקריטריון נוסף שהוא למעשה בחירה נכונה של האבטיח במהלך קנייתו.

כשאתם ניגשים לירקן או לחנות כלשהי ובוחרים אבטיח שאותו אתם מעוניינים לרכוש, יש לשים לב לכמה דברים שעשויים להעיד על כך שהוא מתוק ובשל:

  1. טפיחות על האבטיח – יביאו לשמיעת צליל שבוחן את בשלותו. צליל עם הד יצביע על אבטיח בשל מדי, בעוד שצליל חלול יעיד על אבטיח בשל במידה נכונה ומוכן לאכילה.
  2. גוון האבטיח – אם הינו מבריק, כנראה שהאבטיח בשל ומוכן לאכילה. אולם גוון דהוי של צבעו יעיד על חוסר בטריותו.
  3. מבחן הטעם – בסופו של דבר, האינדיקטור הקובע באמת אם האבטיח בשל וטעים הינו טעימת האבטיח עצמו. נהוג ומקובל לבצוע פלח מקצה האבטיח לצורך טעימה. כך ניתן ביתר קלות לבחון האם האבטיח טוב ומוכן לאכילה.

 

לסיכום

האבטיח, האהוב על רובינו, נחשב לפרי מרענן ומרווה, הודות לטעמו המתוק ולתכולה הגבוהה של מים שקיימת בו. נהוג לאכול ממנו בעיקר בעונת הקיץ והוא משמש גם ככיבוד נהדר בסיטואציות שונות.

אולם, הרבה פעמים, אנו נתקלים בקושי מסוים בחיתוך שלו, בשל קליפתו העבה.

בכדי להתגבר על קושי זה, קיימות כמה שיטות פרקטיות לחיתוך קל ואף אסתטי שעשויות לעזור מאוד כשמתחשק לכם להתפנק בפלח אבטיח באמצע היום או להכין קערה גדולה של חתיכות אבטיח ותוכלו להשתמש באחת מהשיטות כפי שפורטו לעיל.

 

מקווים שקראתם והשכלתם. רצינו להזכיר לכם שאצלנו במהכפר אליך תוכלו להינות ממשלוחי פירות וירקות מהירים עד לבית הלקוח, ובמחירים ללא תחרות.

שתפו:
Facebook
WhatsApp
Email

כתיבת תגובה

תוכן עניינים: