מתכון לתירס בגריל

תירס בגריל

תוכן עניינים:

תירס, צמח חד שנתי ממשפחת הדגניים, גדל בתנאי אקלים חם וזקוק לאספקה גדולה של מים לצורך גדילתו. במקור, תירס מגיע מאמריקה, שם נהוג לאכול אותו בצורות שונות. 

ככלל, התירס משווק למאכל בקופסאות שימורים.

אולם, נוהגים לאכול אותו גם בצורתו הטבעית לאחר בישול. הוא משמש גם כמרכיב להכנת מאכלים אחרים, כגון: פופקורן, קמח תירס, שמן וכיו”ב והוא מהווה גם תוספת למאכלים שונים.

 

תירס בתרבויות שונות

אם יצא לכם לטייל במזרח או בדרום אמריקה, בטח פגשתם דוכני תירס שונים במדרחוב או על חוף הים.

אכילה של תירס על האש הוא חלק בלתי נפרד מהרבה תרבויות מקומיות ברחבי העולם. מה ששונה בין התרבויות השונות, הוא האופן בו הם מכינים את התירס על האש, כאשר בתרבויות מסוימות נהוג לצלות את התירס על גריל פחמים ובאחרות נהוג לצלות אותו על גריל גז, מעשנת וכיו”ב.

הבדל נוסף מתבטא בכך שחלק מהתרבויות נוהגות לבשל את התירס לפני הצלייה באש בעוד שהאחרות נוהגות שלא לבשל לפני.

תירס קלוי על האש

אכילה של תירס על האש הוא חלק בלתי נפרד מהרבה תרבויות מקומיות ברחבי העולם.

 

אז איך כדאי להכין תירס בגריל?

באופן כללי, תירס שנצלה באש ללא בישול לפני כן עשוי להיות יבש ואף להישרף כתוצאה מהצלייה. לפיכך, יש לבשל אותו תחילה במים. את העלים יש להשאיר במהלך הבישול אך להסיר לפני ההכנסה לצלייה. הנה לפניכם מתכון קל ומוצלח של קלחי תירס על האש, אותם ניתן להכין על מנגל או מעשנת:

יש להכין שמונה קלחים של תירס וחצי כפית מלח גס ואת המרכיבים למרינדה אשר כוללים: 4 כפות צ’ילי מתוק, 2 כפות חומץ בלסמי, 2 כפות דבש, 3 שיני שום כתושות, 3 כפות שמן קנולה, 3 כפות רוטב סויה.

הכנה:  יש לבשל את הקלחים במים במשך חצי שעה, לאחר מכן להוציא רותם מהסיר ולסנן אותם עד שהם מתייבשים. להכנת המרינדה – יש לערבב את כל המרכיבים שלה יחד עד שמתקבלת תערובת חלקה.

יש למרוח אותה על קלחי התירס ולצלות אותם על אש בינונית. תוך כדי צליה, הופכים אותם וממשיכים במריחת המרינדה.

לאחר שקלחי התירס מוכנים, מומלץ לכסות אותם בנייר כסף לצורך שמירה על הטריות והחום.

 

יתרונות בריאותיים של התירס

מלבד טעמו המפנק, התירס תורם לנו גם יתרונות בריאותיים הודות למרכיבים תזונתיים שונים הנמצאים בו.

מבין יתרונותיו, ניתן להצביע על כמה מהם החשובים במיוחד:

  1. התירס מפחית את הסיכוי למחלות והוא מכיל סיבים תזונתיים אשר עוזרים למערכת העיכול.
  2. הוא עשיר בוויטמינים חיוניים, ביניהם – וויטמין B.
  3. הוא גם עשיר במינרלים ובנוגדי חמצון אשר נלחמים ברדיקלים חופשיים ובכך עוזרים בהפחתת תהליכי הזדקנות.
  4. התירס גם יכול לעזור במניעת אנמיה.
  5. צבעו הצהוב עשיר בבטא קרוטן אשר תורם לאספקת וויטמין A בגוף ותורם לבריאות העיניים והעור.
  6. התירס גם תורם מאוד לנשים הריוניות בהיותו מכיל חומצה פולית, אשר מפחיתה את הסיכון למומים אצל הילוד.
  7. הוא גם מונע טחורים ועצירויות.
  8. התירס גם משמש כמרכיב חיוני במוצרי קוסמטיקה.

תירס בגריל

תירס בגריל.

 

לסיכום

לתירס האהוב, הנחשב לירק ממשפחת הדגנים, יש כמה צורות אכילה. בתרבויות שונות, במיוחד במזרח ובדרום ארה”ב, נהוג לצלות את התירס על האש, טרם אכילתו.

כפי שפורט לעיל, יש הנוהגים לבשל את התירס במים ורק אז לצלות אותו ויש כאלה שצולים אותו ישירות.

במתכון שהוצג, הצלייה על הגריל נעשית לאחר הבישול במים בכדי למנוע מצב בו התירס עלול להתייבש. בנוסף לטעמו הטוב, התירס ניחן גם ביתרונות בריאותיים, אשר עשויים לתרום מאוד לגוף ולמנוע מחלות.

המתכון עורר בכם תאבון לתירס בגריל? אנו מהכפר אליך משווקים ירקות ופירות, בינהם תירס מובחר מהמשק. הכנסו לאתר והזמינו עכשיו!

שתפו:
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

כתיבת תגובה

תוכן עניינים: