3 מתכונים למנגו שאתם חייבים להכיר

סלט מנגו

תוכן עניינים:

מנגו, הידוע כפרי טרופי, מגיע מאזורים רחוקים בהודו וסין, בהם מגדלים אותו באופן טבעי. לצורך גידולו, זקוק המנגו לסביבת גידול חמה ולהשקיה באופן קבוע. המנגו קיים בכמה זנים וצבעו נע בין צהוב לאדום כתום וטעמו חמוץ – מתוק ומשתנה בהתאם לזן. במרכזו יש גלעין גדול. מלבד אכילתו בצורתו הטבעית, יש למנגו שימושים נוספים מאפים, קינוחים ואף בסלטים.

 

מה ניתן להכין ממנגו?

כאמור, בנוסף לאכילתו כפרי, משמש המנגו גם להכנה של מאכלים נוספים, באפייה ובבישול. ניתן לפרט שלושה מהם אשר כדאי מאוד שתכירו:

 

1. מרק מנגו צונן

מצרכים: 3 מנגו בינוניים חתוכים לקוביות, 3 כוסות ריווין, 2 גביעי שמנת חמוצה, 5 כפות רכז מנגו, סוכר.

אופן הכנה: לתוך מעבד מזון יש להכניס את המנגו, הריוויון, השמנת, רכז המנגו והסוכר ולערבב עד לקבלת תערובת חלקה. לקרר את התערובת במשך כמה שעות. להגשה מוסיפים לתערובת המרק – קרח מרוסק נענע ומעט מנגו חתוך לקוביות או פרוסות.

 

2. סלט מנגו ירוק

מצרכים: 2 מנגו, 1 פלפל ירוק חריף, 1/2 בצל סגול, חופן עלי כוסברה, קורט מלח, לימון סחוט, 1 כף שמן זית.

אופן הכנה: את הירקות קוצצים דק, ומעבירים לתוך קערה, מוסיפים את פרוסות המנגו, מוסיפים את המלח, שמן זית ומיץ לימון. מערבבים יחד את הכול.

 

3. עוגת מנגו ותפוז

מצרכים:  2 תפוזים, 175 גר’ חמאה רכה, 200 גר’ סוכר, 1.5 כפיות תמצית וניל, 2.5 כוסות קמח, 2 ביצים, 1/3 כפית מלח, 1.5 כפיות אבקת סודה, 5 כפות קוקוס טחון, כ 2 מנגו קלופים

אופן הכנה: לחמם תנור ל 170 מעלות, מגרדים את הקליפה מהתפוזים ושומרים בצד, חותכים את התפוזים לרבעים ומכניסים למעבד מזון, מערבבים עד לקבלת תערובת חלקה ומעבירים לכלי עם פיה.

מקציפים בקערה את החמאה, הסוכר, תמצית הווניל וגרידת התפוז במהירות בינונית עד לקבלת תערובת אחידה. מוסיפים את הביצים בהדרגה וממשיכים בהקצפה, מוסיפים לאט את הקמח והמלח וממשיכים לערבב עד לקבלת תערובת אחידה.

מפזרים את אבקת הסודה על תערובת התפוזים שהתקבלה ואז מוסיפים לתערובת עם אבקת הסודה ומערבבים יחד, במהירות נמוכה, עד לקבלת תערובת אחידה. מכינים תבנית אפייה מתאימה ויוצקים לתוכה את התערובת שהתקבלה, מפזרים את שברי הקוקוס ואת קוביות המנגו מניחים מעל. אופים את העוגה למשך שעה וחצי. לאחר האפייה מניחים את העוגה באזור צונן לצורך קירורה.

 

סלט מנגו

מלבד אכילתו בצורתו הטבעית, יש למנגו שימושים נוספים מאפים, קינוחים ואף בסלטים.

 

יתרונות בריאותיים במנגו

המנגו אמנם נחשב לפרי אהוב על רובנו ובתקופת הקיץ אנו נוהגים לאכול ממנו לא מעט ולהתענג על טעמו הטוב, אך למעשה איננו הפרי הכי נפוץ בישראל. עובדה זו מצערת לנוכח הפוטנציאל הגבוה שיש בפרי הזה.

מלבד מראהו האטרקטיבי, מדובר בפרי בריא ואף מזין, המנגו למעשה תורם מאוד לבריאותנו. הוא מחזק את מערכת החיסון, ויכול לעזור במניעת מחלות. הוא גם עשיר בויטמינים ומינרלים החיוניים מאוד לגופנו, ביניהם: חומצה פולית, וויטמין B, אשלגן ואבץ.

 

לסיכום

המנגו, אשר מקור הגידול שלו אזורים רחוקים, מוכר כפרי טרופי אהוב וטעים. מלבד אכילתו בצורתו הטבעית, ניתן לשלב אותו במבחר מאכלים וסלטים ואף במשקאות וקינוחים, אשר חלק מהם הוצגו כאן לעיל.

בנוסף לטעמו המיוחד, מכיל המנגו גם יתרונות בריאותיים אשר תורמים מאוד לגופנו ואף מסייעים במניעת מחלות שונות.

אם כך, ניתן לסכם כי כדאי להוסיף לתפריט האכילה היומיומי מתכונים טובים הכוללים במרכיביהם גם את המנגו, אשר מלבד הטעם הטוב שהוא מוסיף, המתכון כך הופך גם לבריא.

 

מקווים שקראתם ונהנתם מהתוכן. רצינו להזכיר לכם שאצלנו, במהכפר אליך, תוכלו להזמין משלוחי פירות וירקות טריים ומובחרים מהחקלאי לצרכן, ללא פערי תיווך ובמשלוח עד לבית הלקוח.

שתפו:
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

כתיבת תגובה

תוכן עניינים: