מתכונים קלים עם ארטישוק

ארטישוק

תוכן עניינים:

ארטישוק, אשר מקור גידולו במערב הים התיכון, הינו זן ממשפחת המורכבים אשר משמש כמאכל במגוון צורות.

טעמו הייחודי, הארטישוק מכיל גם כמה יתרונות נהדרים אשר תורמים מאוד לבריאות הגוף ואף עשויים לסייע במניעת מחלות.

ישנם אנשים אשר מעולם לא טעמו את הארטישוק מלבד הלבבות שלו. אולם, רוב הוויטמינים, המינרלים ושאר יתרונות בריאותיים נמצאים דווקא בעלים. 

 

מה אפשר להכין עם ארטישוק?

לנוכח העובדה כי ארטישוק מכיל יתרונות בריאותיים חיוניים עבור גופכם, ההמלצה היא לשלב אותו, ככל הניתן, בתפריט האכילה היומיומי. אפשר לאכול אותו בצורתו הטבעית ו/או להכין ממנו מגוון מאכלים אחרים.

 

הנה לפניכם כמה מתכונים טעימים וקלים, המכילים ארטישוק, שכל מכם אחד יוכל להכין בבית:

ארטישוק מטוגן

שם המוצר כמות
ארטישוק נקי וחתוך לרבעים 4
ביצים 2
קמח חצי כוס
מיץ לימון כוס

 

אופן הכנה: בסיר עמוק יש למלא שמן ולחמם עד להגעתו לרתיחה, לטבול כל רבע ארטישוק בביצה וקמח ולהכניס לסיר לטיגון. יש להוציא מהסיר בסיום הטיגון ולהגיש בתוספת של מיץ לימון.

 

עוף מבושל עם תחתיות ארטישוק

מצרכים: בצל אדום קצוץ, גמבה אדומה קצוצה, כוסברה, כורכום, מלח, פפריקה, פלפל שחור, קופסא של פטריות,  4 שוקי עוף, 3 כרעיים, חבילת תחתיות ארטישוק.

איך מכינים: יש לטגן את הבצל הקצוץ עד שהופך לזהוב, להוסיף את הגמבה ולערבב יחד. לתבל לפי הטעם, להוסיף את הפטריות ולהמשיך לערבב. להכניס את חלקי העוף לסיר ולהוסיף מעל את תחתיות הארטישוק, להוסיף 2 כוסות מים רותחים ולהמשיך לערבב הכול יחד, להביא לרתיחה ולהמשיך לבשל הכול על אש בינונית למשך שעה. מעל הכול להוסיף את הפטרוזיליה.

ארטישוק

ארטישוק מטוגן.

 

סלט ארטישוק

המצרכים הנדרשים: 2 קופסאות לבבות ארטישוק, בצל סגול, פטרוזיליה, עגבנייה, שמן זית, חומץ בלסמי, לימון, מלח ופלפל.

אופן הכנה: יש לקצוץ את הבצל ואת הפטרוזיליה, לחצות את לבבות הארטישוק, לערבב את כל המרכיבים יחד בקערה, להוסיף שמן זית ורוטב בלסמי, לסחוט לימון, להוסיף מלח ופלפל.

לבסוף, יש לסחוט עגבנייה בשלה על כל הסלט.

 

פסטה שמנת וארטישוק 

מצרכים: חבילת פסטה, 6 ארטישוקים נקיים חתוכים לקוביות, 2 קופסאות שמנת לבישול, פרמז’ן, פלפל שחור ומלח.

אופן הכנה: יש לבשל את הפסטה בסיר עם מים ומלח עד להגעה לרתיחה. בסיר אחר יש להכין את קוביות הארטישוק במים עד שהם נעשים רכים, לסנן אותם מהמים ולהחזיר לסיר, להוסיף את השמנת ולבשל יחד במשך כמה דקות. לאחר מכן – את הפסטה שבושלה במים יש לסנן ולהעביר לסיר עם השמנת שהתבשלה, להוסיף את התבלינים ומעל הכול את הפרמז’ן.

 

תחתיות ארטישוק ממולאות בשר

המצרכים הנדרשים: תחתיות ארטישוק נקיות, בשר טחון, צנוברים קלויים, פטרוזיליה, בהרט , שיני שום קצוצות,   בורגול מושרה, מלח ופלפל וכוס קמח.

לרוטב: שיני שום מקולפות, גזרים חתוכים ,פלפלים אדומים, שמן קנולה, כורכום, פפריקה אדומה, פטרוזיליה קצוצה.

איך מכינים: יש לערבב את כל רכיבי המילוי עד שמתקבלת תערובת אחת ואז ליצור כדורי בשר שאותם יש להכניס לתחתיות הארטישוק הנקיות. לאחר מכן, יש לצפות כל ארטישוק בקמח ומטגנים במחבת.

לאחר שמוציאים מהטיגון, יש לשים את כל הארטישוקים בסיר רחב. יש להכין את הרוטב עם הרכיבים המפורטים לעיל: לטגן בשמן את שיני השום המקולפות, להוסיף את הגזרים החתוכים, הפלפלים האדומים ולהוסיף את התבלינים.

לאחר שהתערובת נעשית אחידה, יש להכניס אליה את תחתיות הארטישוק הממולאות בבשר, להוסיף מים, לכסות את הסיר חלקית ולהשאיר בבישול למשך 40 דקות עד שעה.

ארטישוק

תחתיות ארטישוק ממולאות בשר.

 

במהכפר אליך תמצאו מגוון פירות וירקות מהחלקאי ישירות לצרכן להזמנה אונליין עד לבית הלקוח, התחילו הזמנה עכשיו ונגיע אליכם בהקדם.

שתפו:
Facebook
WhatsApp
Email

כתיבת תגובה

תוכן עניינים: