סלט עגבניות שרי חריף – במיוחד על האש

סלט עגבניות שרי

תוכן עניינים:

ככלל, עגבנית שרי הינה זן מסוים של עגבנייה ושמה ניתן על עצם היותה קטנה כמו דובדבן (Cherry).

קיימת טענה הגורסת כי עגבניות שרי הומצאו בישראל, אולם, במקור הן מגיעות מאמריקה הדרומית והיו מלכתחילה קטנות הרבה יותר ואף מתוקות.

בהמשך הן עברו תירבות במקסיקו ובה הן פותחו גם בגדלים ובצבעים אחרים. בהמשך גידלו עוד זנים של עגבנות שרי גם בישראל באופן כזה שהן יהיו עמידות באקלים הישראלי החם.

 

כיצד ניתן לשמור על טריותן של עגבניות שרי

אחסון עגבניות שרי בטמפרטורות נמוכות במקרר עלול לגרום להם לנזקים שבאים לידי ביטוי בכתמים שחורים על קליפתן.

הטמפרטורה האידיאלית לשמירה על טריותן הינה 12 מעלות צלזיוס. ככלל, משך הזמן המומלץ לאחסון עגבניות בשלות במקרר הינו כשבוע אחד.

אם העגבניות אינן בשלות (צבען ירוק או כתום) מומלץ להשאיר אותן בחוץ עד שיבשילו ורק אז להכניסן למקרר. לפני הכנסתן לקירור, מומלץ להסיר מהן את עלי הגביע וגבעולם על מנת להאריך את חייהם ככל הניתן.

בנוסף, ההמלצה היא לאחסן אותן בתוך שקית ניילון עם חורים ונייר מגבת המשמש לספיגת לחות שמצטברת.

 

פופולאריות עגבניות השרי

טעמה המתקתק וצורתה הקטנה והמיוחדת של עגבנית השרי, הופכת אותה לפופולארית ומבוקשת עבור אנשים רבים אשר מחפשים מדי פעם משהו טעים ודל קלורי לנשנש או להוסיף במסגרת ארוחה.

בהקשר לכך, הרבה פעמים נעשה שימוש בעגבניות שרי גם כרכיב לתבשיל מעניין וניתן אף למצוא מבחר מתכונים מצוינים להכנת סלטים מבושלים אשר כוללים בתוכם את עגבנית השרי.

סלט שרי עם בולגרית

סלט עגבניות שרי עם בולגרית.

 

סלט עגבניות שרי חריף במיוחד על האש

באופן כללי, נהוג לאכול את עגבניות השרי בצורתן הטבעית, אך כאמור, נפוץ גם ההרגל לשלב אותן בסלטים ואף בתבשילים שונים.

מה נדרש להכנת סלט עגבניות חריף במיוחד? להלן פירוט מתכון טעים ולא מסובך, כאשר הדגש הוא על כמות הפלפלים החריפים אשר אחראים לחריפותו של הסלט. ההכנה לא מצריכה המון זמן ולמעשה כל אחד יכול להכין בבית:

חומרים: עשרה פלפלים חריפים, 1 קילו עגבניות שרי, כוס שמן זית, 4 שיני שום קצוצות דק, טימין, מיץ לימון סחוט, מלח ופלפל שחור.

אופן הכנה: את העגבניות והפלפלים יש לשים על רשת מנגל או על אש של הכירה ולצלות עד שהם יהיו מעט שרופים.

לאחר מכן יש להניח את הפלפלים והעגבניות הצלויות במסננת ולעטוף הכל עם נייר כסף ולקררם. פעולה זו תגרום לקילוף מהיר של קליפתם שאותה יש לעשות לאחר מכן. לאחר הסרת הקליפות – יש לחתוך אותם לקוביות, לערבב עם שמן הזית, השום, הטימין ומיץ הלימון.

יש להוסיף תבלינים (פלפל שחור ומלח) לפי הטעם.

סלט עגבניות שרי

סלט עגבניות שרי.

 

יתרונות בריאותיים בעגבניות שרי

מלבד טעמה המתקתק, ידועה עגבנית השרי גם ככזאת המכילה וויטמינים, נוגדי חמצון, מגנזיום ועוד שלל יתרונות בריאותיים אשר תורמים מאוד לגוף ומסייעים בהרחקת מחלות וכד’.

 

לסיכום

עגבניות שרי, אשר מקורן במרכז אמריקה, פופולאריות כיום גם בקרב ארצות אחרות ובישראל בפרט.

טעמן המתקתק וצורתן הקטנה והייחודית הפכה אותן לאהובות במיוחד. ככלל, נהוג לאכול אותן בצורתן הטבעית כחטיף או כנשנוש, אולם נפוץ מאוד השימוש בהן גם במסגרת הכנת סלטים.

בהקשר זה, הוצג מתכון להכנת סלט עגבניות שרי חריף על האש, הכולל בתוכו עוד כמה רכיבים נדרשים ומומלץ במיוחד לאוהבי החריף. בנוסף, יתרונותיה של עגבנית השרי באים לידי ביטוי גם בערכים תזונתיים שהיא מכילה, מלבד טעמה האהוב, כך שניתן לומר כי הכנת סלט הכולל בתוכו עגבניות שרי עשוי להיות טעים במיוחד וגם בריא.

מקווים שנהניתם מהקריאה, רצינו להזכיר לכם שאנו מהכפר אליך משווקים פירות וירקות מהחקלאי לצרכן, ביניהם עגבניות שרי מובחרות מהמשק ישירות אליכם.

שתפו:
Facebook
WhatsApp
Email

כתיבת תגובה

תוכן עניינים: