פירות יבשים מיוחדים לטו’ בשבט

פירות יבשים

תוכן עניינים:

מאז ומתמיד, טו’ בשבט נחשב לחג נטיעת עצים ואכילת פירות יבשים. פירות צבעוניים מקשטים את הצלחת או את הסלסלה ממנה נוהגים לאכול כמדי שנה. 

עם השנים, הלכה ונעשתה סלסלת הפירות המסורתית – למשודרגת יותר ויותר, בחנויות ובמרקטים למיניהם הפירות היבשים אף לעיתים תופסים מקום גדול ומכובד על במדפים.

אם בעבר אכילת הפירות היבשים כללה בעיקר אגוזי מלך, משמשים, פפאיה ושזיפים, הרי שכיום היצע הפירות היבשים הולך וגדל וכולל בתוכו גם כאלה שלא הכרנו לפני.

 

תהליך ייבוש הפירות 

בעבר, נהגו לייבש פירות כשיטה מקובלת לשמר אותם, שמטרתה הייתה לדאוג לאספקת מזון לתקופות מחסור. את פעולת הייבוש היו מבצעים על ידי השמש.

כיום, תהליך הייבוש הינו תעשייתי ואת הפירות מכניסים לתנורים גדולים, להם מוסיפים גם חומרי טעם וריח – אשר אמורים לשמר אותם לאורך זמן ולהשביח את טעמם.

 

פירות יבשים

 

הפירות המיוחדים 

כאמור, היצע הפירות היבשים הולך וגדל ומצטרפים אליו יותר ויותר פירות אשר לא נכללו בעבר בסלסלה המסורתית ממנה היינו נוהגים לאכול בטו’ בשבט. 

מבין הפירות, אשר עברו תהליך של ייבוש ונחשבים כ’חדשים’ או כ’מיוחדים’ בתחום הפירות היבשים, ניתן לפרט כמה בולטים במיוחד: 

  1. תותים – אשר מתקבלים כגוש אדמדם עם נקודות, לאחר תהליך הייבוש, כוללים טעם מתקתק וטעים ומרקם המזכיר רחת לוקום. 
  2. מנגו – מגיע בפרסות דקיקות המכילות מעט סיבים. ריחו וטעמו הצטיינו לטובה ע”י טועמיו. 
  3. דובדבנים – מכילים גלעינים בתוכם, טעימים ומתוקים מאוד ולעיתים מעט חמצמצים. הצטיינו אף הם לטובה ע”י טועמיהם. 
  4. קיווי – לאחר תהליך הייבוש, הוא נעשה ירוק ושקוף וגרגיריו הופכים לבוהקים. 
  5. אפרסק – לאחר ייבושו, הוא מגיע בפרוסות די עבות. נחשב למתוק יחסי ומכיל ריח דומה לזה של האפרסק הטרי. הבשרניות שבו גורמת הנאה מרובה לטועמיו, אשר חלקם נוטים לציין לטובה את טעמו. 
  6. פומלה – מגיעה בפלחים אשר צבעם ירוק זרחני. טעמה כולל מעט מרירות ואף חמיצות אשר מאזנים את המתיקות. 
  7. תפוח עץ מיובש – מגיע בד”כ בפרוסות עגולות ומקבל שלל מחמאות בשל טעמו. 
  8. אננס מיובש – מתקבל בחתיכות דקיקות בגוון צהוב, מרקמו בשרני וטעמו מעודן ולא מתוק מדי, בניגוד לשאר הפירות היבשים. 

 

פירות יבשים

 

פירות יבשים – יתרונות מול חסרונות 

ככלל, לפירות היבשים קיימים הן יתרונות והן חסרונות, שכדאי מאוד לקרוא ולדעת, בייחוד אם אתם מתכוונים לאכול כמות נכבדת מהם:

מבחינת היתרונות שבהם, פירות יבשים מאופיינים בתכולה די גבוהה של סוכר ובשל כך מומלצים באכילה אשר עשויה להעניק לגופכם אנרגיה זמינה, בעיקר לפני פעילות ספורטיבית או במקרה של נפילת סוכר וכיו”ב.

בנוסף, הפירות היבשים מכילים סיבים תזונתיים שיכולים לסייע מאוד לגוף במצבים של עצירות ולתרום לפעילות מעיים טובה.

יש בהם גם מינרליים חיוניים, ברזל, אשלגן, סידן ועוד כמה רכיבים בריאותיים. 

ככלל, ההמלצה היא להעדיף פירות יבשים על פני ממתקים ושוקולדים, בשל התכונות הטובות הללו אשר פורטו. 

מבחינת החסרונות, ניתן להצביע על תהליך הייצור של הפירות היבשים, אשר כולל הוספה של גופרית (שמטרתה שיפור צבע הפרי) אשר ידוע לשמצה בעיקר עבור אנשים החולים הסובלים מאסטמה או מבעיות נשימה.

בנוסף, בשל הסוכר שמוסיפים להם, הפירות היבשים מכילים כמות לא מבוטלת של קלוריות, גבוהה בהרבה מזו הקיימת בפירות טריים. 

באתר של מהכפר אליך, אשר משווק פירות וירקות היישר מהחקלאי, תוכלו להתרשם מהמבחר הרחב של סחורה טרייה ואיכותית.

כמו כן, תוכלו למצוא באתר פירות יבשים מובחרים ואף לבצע הזמנה, בקליק אחד, אשר תגיע עד אליכם.  

שתפו:
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

כתיבת תגובה

תוכן עניינים: