5 טיפים שיעזרו לכם לבחור את האבטיח המושלם

בחירת אבטיח

תוכן עניינים:

האבטיח, אשר מוצאו באפריקה המשוונית והדרומית, הוא מין של שיח ממשפחת הדלועים. למרות שהוא מכיל כמות גדולה מאוד של מים, הוא גדל למעשה ללא השקיה והפרייתו נעשית בעיקר ע”י חרקים.

 

שימושים שונים של אבטיח

הרבה מאוד אנשים אוהבים אבטיח ונהנים מאכילתו בתקופת הקיץ. מלבד אכילת הפרי עצמו, גרעיניו של האבטיח משמשים להכנת פיצוחים, מה שמוכר לנו כגרעיני אבטיח לבנים. הם משמשים גם להכנת שמן למאכל. האבטיח משמש ככיבוד מרענן שמוגש בסיטואציות חברתיות שונות ו/או במסגרת ארוחות משפחתיות וכד’.

 

 כיצד מומלץ לבחור אבטיח

בבואכם לרכוש אבטיח, לעיתים אתם עומדים בפני הדילמה האם האבטיח שבחנות הוא טוב, מתוק ובשל מספיק ולא תמיד אתם מצליחים לאבחן איזה מהם הינו אבטיח מוצלח. בחירה באבטיח לא מתוק ובשל דיו, עשויה לעורר תסכול לאחר רכישתו. כולם מכירים את הרגע בו חתכו אבטיח מתוך ציפייה לקבל ממנו פרי מתוק וטעים, אך התאכזבו כאשר נוכחו לגלות כי הוא טפל ולא בשל מספיק.

על מנת למנוע מצב זה, של בחירה לא נכונה באבטיח, רבים נוהגים להשתמש בשיטה הידועה של  לתת כמה טפיחות על האבטיח כדי לבדוק את טיבו ובשלותו, עפ”י הצליל המתקבל ממנו.

 

אולם, לא תמיד אפשר לאבחן באמת את טיבו עפ”י שיטה זו ולכן ניתן להציע כמה טיפים אשר יסייעו לכם בבחירה מוצלחת של אבטיח טוב ומתוק:

  1. כתם צהוב על האבטיח עשוי לשמש אינדיקציה לטיב האבטיח במפנים ולהעיד על כך שהוא היה מספיק זמן בשמש ועכשיו הוא מתוק ובשל לאכילה. כתם לבן, לעומת זאת, יעיד על כך שהאבטיח טרם בשל.
  2. חתכים וקורים חומים על האבטיח מעידים על כך שדבורים בדקו את האבטיח בבואן לחפש בו צוף. משמע שככל שיש יותר סימנים כאלה על האבטיח, כך ייתכן והינו מתוק ובשל יותר לאכילה.
  3.  אבטיח עגלגל ושמן מעיד על כך שהינו עסיסי ומתוק יותר מאשר אבטיח מוארך וצר. כך ניתן יהיה לזהות את האבטיח הבשל והפוטנציאלי יותר לאכילה.
  4. גודל האבטיח אף הוא עשוי להעיד על טיבו. מומלץ לא לבחור באבטיח גדול מדי או קטן מידי, אלא באבטיח בגודל בינוני. בנוסף, יש לבחון את משקלו, כאשר משקל כבד ביחס לגודל האבטיח עשוי להעיד על כך שהוא בשל וטעים.
  5. גם צבע הגבעול מצביע על בשלותו של האבטיח, כאשר גבעול חום ויבש מבשר על כך שהאבטיח בשל ומוכן לאכילה. גבעול ירקרק ולא יבש – ניתן יהיה להסיק כי האבטיח נקטף טרם הספיק להבשיל והוא עדיין לא מתוק מספיק.

בחירת אבטיח

בחירה באבטיח לא מתוק ובשל דיו, עשויה לעורר תסכול לאחר רכישתו.

 

לסיכום

אכילה של אבטיח בשל ומתוק נחשבת לדבר מהנה ומרען בייחוד בתקופת הקיץ. בחירה נכונה של אבטיח טוב עשויה להיות משימה מתסכלת לעיתים, לאחר שחתכתם אבטיח ונוכחתם לגלות כי איננו בשל מספיק. כדי למנוע מצב של אכזבה מאבטיח לא בשל, ניתן להיעזר בכמה טיפים מצוינים, כפי המפורט לעיל, שבעזרתם תוכלו לאבחן את טיבו של האבטיח בעת רכישתו.

אנו במהכפר אליך מגדלים ירקות וירק מובחר ומשווקים פירות וירקות עד הבית – תוצרת מובחרת בלבד. רכשו אצלנו אונליין באתר ותהנו מפירות, ירקות, תבלינים, מוצרי יד מרדכי ועשבי תיבול מעולים שנבחרו על ידנו בקפידה!

שתפו:
Facebook
WhatsApp
Email

כתיבת תגובה

תוכן עניינים: