מה ההבדל בין פירות וירקות אורגניים לפירות וירקות רגילים?

ירקות

תוכן עניינים:

בישראל וברחבי העולם, קיים דיון בנוגע להבדלים שבין פירות וירקות אורגניים ובין פירות וירקות רגילים.

ככלל, לא תמיד יש הסכמות בעניין, מאחר ויש דעות שונות, כאשר כל דעה מונעת מאינטרס אחר.

כך למשל, אדם שיש לו מפעל לייצור כימיקלים שמשמשים להדברה, סביר להניח שלא יתמוך הוא בפירות וירקות אורגניים, מאחר והאינטרס שלו הוא לשווק את ההדברה ככל האפשר.

לעומת זאת, אדם שמגדל יבול אורגני, יתמוך יותר בפירות וירקות אורגניים ובשיווק שלהם בארץ ואפילו בעולם.

 

אז מה ההבדלים בין ירקות אורגנים לירקות רגילים?

כשמדברים על פירות וירקות אורגניים אל מול פירות וירקות רגילים, ניתן להצביע על כמה הבדלים ביניהם:

  1. ראשית, קיים הבדל באופן הגידול של שניהם, שאופן שבו אורזים אותם, בהובלתם מהשטח אל הצרכנים וכיו”ב.
  2. מבחינת ריסוס, כשמדובר בפירות וירקות אורגניים, יש היתר לרססם רק בחומרים מסוימים, כאלה שלא מכילים כימיקלים וכד’. בפירות וירקות רגילים, לרוב, לא חל איסור על ריסוסים שמכילים כימיקלים. 
  3. בגידול של פירות וירקות אורגניים, מושם דגש על חומרים אשר מתפרקים מהר, לעומת חומרים שנשארים לאורך זמן ולפיכך, עשויים לזהם את הסביבה. 
  4. מבחינת ההבדל התזונתי, הדעות חלוקות, מאחר וישנם מחקרים אשר מראים כי פירות וירקות אורגניים בריאים יותר מהפירות והירקות הרגילים, כאשר מחקרים אחרים, לעומת  זאת, מראים כי אין הבדל ביניהם. 
  5. לפי ממצאי מחקרים שונים, קיימים הבדלים גם בבחינת כמות החומרים המזיקים שיש בכל אחד מהגידולים, כאשר בפירות וירקות רגילים בד”כ קיימים חומרים, בשיעור די גבוה, שעלולים לגרום נזק לבריאות. 
  6. גם בבחינת כמות החריגה בחומרי ההדברה קיים הבדל, כאשר הכמות בפירות וירקות רגילים גבוהה יחסית בהרבה יותר מזו שבפירות וירקות אורגניים. 
  7. ככלל, בגידולים רגילים קיימת מעורבות של חומרי גדילה, שמטרתם לגרום לפרי להיות גדול, או לחילופין, לגרום לתוצרת להיות מרובה. כתוצאה מכך, טעמו של הפרי או הירק עשוי להיפגע ובנוסף, חומר הגדילה שנעשה בו שימוש עשוי להישאר בתוך הפירות/ הירקות. 
  8. בעוד שבגידולים של פירות וירקות רגילים מבוצע ריסוס שמטרתו לסלק עשבים שוטים, בגידולים של פירות וירקות אורגניים סילוק העשבים השוטים מבוצע באופן פיזי, באמצעות ידיהם של מגדלי הפירות והירקות. 
  9. בעוד שבמזון אורגני, נוהגים להקפיד על אכילה של פירות וירקות בעונה שלהם, בטעמם הטבעי, בפירות וירקות רגילים עשויה להיות התערבות מלאכותית, בכדי שיהיה ניתן ליהנות מפירות וירקות גם לא בעונתם. 

 

ירקות

 

עליית המודעות למזונות אורגניים

עם הזמן, ניכר כי עולה המודעות לאכילת מזון אורגני ולחשיבות שבכך וככל שמתגלים יותר ויותר ממצאים אשר מראים כי חומרי הדברה סינטטיים אינם טובים לבריאות.

בעקבות כך הפופולאריות של מזון אורגני הולכת וגדלה.

כתוצאה מכך, לא מעט אנשים מוכנים להשקיע את כספם בקניית מזון אורגני ובפרט, כשמדובר בפירות וירקות.

שתפו:
Facebook
WhatsApp
Email

כתיבת תגובה

תוכן עניינים: