מתכון לכרובית קריספית בתנור

כרובית קריספית

תוכן עניינים:

הכרובית הינה ירק חד שנתי המורכבת מראשי פרחים לבנים אשר בנויים על ענפים.

לעיתים, קיים דמיון בין הברוקולי ובין הכרובית בשל צורתם וטעמם הדומים. בדומה לברוקולי, הכרובית גדלה ומתפתחת באקלים קר, על אף שקור קיצוני עלול לפגוע בה ובגדילתה.

 

אופן אכילתה

בעבר נהגו לאכול רק את העלים הלבנים של הכרובית, אולם בהמשך נהגו לאכול גם את עליה הירוקים בנוסף לאלה הלבנים.

כיום, מגדלים את הכרובית הודות לתפרחת שלה ונוהגים לאכול אותה בצורתה הטבעית, כירק חי, עם תוספת של תבלינים, שמן ולימון או כירק חתוך לתוך סלט עם עוד ירקות. אולם, נהוג לאכול אותה גם לאחר בישול, טיגון או אפייה.

כרובית אפויה דומה בטעמה לכרובית מטוגנת אך היא מכילה הרבה פחות שמן ולפיכך גם פחות קלוריות.

בשל סיבה זו, הרבה אנשים מעדיפים כרובית אפויה על פני זו המטוגנת.

כרובית קריספית

כרובית אפויה דומה בטעמה לכרובית מטוגנת אך היא מכילה הרבה פחות שמן ולפיכך גם פחות קלוריות.

 

טרנד הכרובית האפויה

מסתמן כי הכנת הכרובית בתנור נעשית פופולארית יותר ויותר ותדירות הגשתה במסעדות ובארוחות חגיגיות או משפחתיות אף הולכת וגדלה.

ככלל, אנשים לעיתים משלבים בתפריט אכילתם כרובית אפויה עם טעם משובח, אשר נאפתה עם תבלינים מסוימים ומרקמה נעשה פריך כתוצאה מהאפייה.

 

כרובית קריספית בתנור – איך מכינים?

בין אם הכרובית מטוגנת עם פירורי לחם ובים אם היא אפויה, קשה מאוד לעמוד בפני טעמה הנהדר בייחוד כאשר היא טרייה וחמה. אולם, ישנם אנשים אשר מעדיפים להימנע מטיגונים ולהתמקד יותר בבישול ובאפייה כאמור.

בהקשר לכך, ניתן להציע כאן מתכון נהדר לכרובית קריספית שאופים בתנור:

שם המוצר כמות
כרובית בינונית 1
מיונז 3 כפות
חרדל דיז’ון כפית
שמן זית כף
פירורי לחם כוס

 

אופן ההכנה: יש לחלוט את פלחי הכרובית במים רותחים עד אשר הם נעשים רכים. יש לערבב בקערה את המיונז עם החרדל ושמן הזית עד לקבלת מרקם אחיד. את פירורי הלחם יש להניח בצלחת בנפרד, לטבול כל פלח של כרובית בתערובת המיונז והחרדל ולאחר מכן בפירורי הלחם.

במידה ותרצו להעשיר את פירורי הלחם תוכלו להוסיף להם קצת טימין, אורגנו או כל תבלין אחר שיהיה לטעמכם. לאחר מכן, יש להניח את פלחי הכרובית בתבנית משומנת ולאפות בחום של 180 מעלות למשך 20 דקות.

את המנה ניתן להגיש לצד מטבלים טעימים, כגון: מיונז עם עשבי טיבול, רוטב צ’ילי חריף או מתוק וכיו”ב.

כרובית אפויה בתנור

 

יתרונות בריאותיים

מלבד טעמה האהוב והממכר, הכרובית גם מכילה כמות מרשימה של וויטמינים ומינרלים, נוגדי חמצון ועוד שלל רכיבים חיוניים וטובים לגוף וניתן להצביע על כמה יתרונות בריאותיים שקיימים בה, ביניהם:

  1. משפרת את בריאות הלב
  2. דלת קלוריות ולכן טובה להרזיה ולניקוי רעלים.
  3. מסייעת לעיכול
  4. מגינה על המוח
  5. מכילה שפע של נוגדי חמצון

 

לסיכום

הכרובית, הדומה במראה שלה לפרח ומכילה פלחים לבנים, נחשבת לירק אהוב אשר נהוג לאכלו בצורתו הטבעית או כחלק מתבשיל או סלט.

לעיתים, אנשים מעדיפים לאכול את הכרובית אפויה בשל טעמה הנהדר אשר מתקבל באפייה ובשל הערך הקלורי הנמוך יחסית משל זו המטוגנת.

הכרובית גם מכילה וויטמינים ומינרלים חיוניים אשר תורמים לגוף ומסייעים בהרחקת מחלות ובכך ניתן לומר כי מלבד טעמה הטוב היא נחשבת גם לירק בריא.

ככלל, אפייה של כרובית פופולארית מאוד כיום ואנשים רבים נהנים לאכול כרובית אפויה במסגרת ארוחה או בתור נשנוש. בהקשר לכך, קיימים מתכונים נהדרים להכנת כרובית בתנור אשר נעשית  קריספית כתוצאה מהאפייה ובדרך כלל מאוד טעימה.

על פי המתכון שהוצג לעיל, ניתן לומר כי אפייה של כרובית בתנור הינה פעולה פשוטה ואף מומלצת, שכל אחד יכול להכין.

מקווים שקראתם ונהניתם מהמאמר, רצינו להזכיר לכם שניתן להזמין מהכפר אליך פירות וירקות באינטרנט מהחקלאי לצרכן. הזמינו עכשיו ותהנו ממשלוח מהיר עד הבית!

שתפו:
Facebook
WhatsApp
Email

כתיבת תגובה

תוכן עניינים: