אננס – כל השיטות לקילוף הפרי המרענן

חיתוך אננס

תוכן עניינים:

האננס, אשר מוגדר כצמח טרופי ממשפחת הברומליים, הינו קטן יחסית בגודלו ומכיל עלים באורך של 30 – 100 ס”מ. פרי האננס הינו קיבוצי והוא מתפתח מתפרחת של פרחים. גידולו נעשה בעיקר במקומות בעלי אקלים טרופי והוא נפוץ מאוד במקומות טרופיים, כגון: תאילנד.

 

מבנהו של האננס

באופן כללי, קליפתו של האננס בנויה מעלעלים אשר מתחתם קיים קרום צהוב (או לבן) והיא ידועה כדוקרנית ואף קשה. האננס דומה בצורתו לאצטרובל ועל כן שמו.

 

שימושים שונים של אננס

רובינו נהנים לאכול את פרי האננס ואף נוהגים לשלב אותו במגוון מאכלים, כגון: סלט פירות או בקינוחים טעימים ובעוגות מגוונות ואף במנות אסייתיות, כחלק מהירקות המוקפצים. נהוג גם להכין משקאות אלכוהוליים המכילים את מיץ האננס. שימוש נפוץ נוסף, כאשר נהוג במדינות רחוקות, הוא פיזור של עיגולי אננס על פיצה, מה שנקרא – פיצה בסגנון הוואי.

 

אופציות חיתוך שונות

בבואנו לקלוף אננס ולחתוך אותו לצורך אכילה או לשימושים שונים בפרי שלו, אנו עשויים להיתקל בקושי, אשר עשוי אף לייאש אותנו.

הדבר נובע מכך שהאננס מכיל קליפה קשה העשויה להיות גם דוקרנית, כאמור. אם כך, ניתן לפרט כמה פתרונות חיתוך נוחים ויעילים שעשויים לפשט את פעולת חיתוך האננס ולהפוך אותה לקלה יותר:

  1. באופן כללי, השיטה הנהוגה לקילוף אננס, היא הורדת הקליפה החיצונית הקשה, ולאחר מכן, קילוף נוסף של הנקודות השחורות הנותרות מתחתיה. אולם, זו שיטה הנחשבת ליותר חובבנית ופחות רצויה.
  2. חיתוך מהיר של הקליפה באמצעות סכין שף גדולה. בדומה לקילוף תפוח אדמה, יש לחתוך את דפנות הקליפה באופן מהיר, כך שגם הנקודות השחורות על ליבת הפרי – יחתכו.
  3. חיתוך נוסף שניתן לבצע ע”י סכין שף גדולה הוא בדומה לקילוף תפוח או אגס, כאשר ניתן להסיר את הקליפה כחתיכה אחת.
  4. באמצעות סכין קטנה וחדה, ניתן להפריד בעדינות בין הפרי לקליפה. יש לבצע זאת בזריזות על מנת לקבל חיתוך נכון.
  5. שיטה שלוקחת קצת יותר זמן היא – חיתוך באמצעות תפוחן (המכשיר שמוציאים בעזרתו את ליבת התפוח). ראשית, יש לחתוך את ראש האננס ולהכניס בפנים את התפוחן עד להגעתו לתחתית האננס, לסובב אותו ולהוציא בעזרתו את הפרי.
  6. שיטה המתאימה בעיקר לקילוף אננסים קטנים: יש להסיר את ה”קוצים” הנמצאים על הקליפה הקשה ולאחר שמרקמה נעשה חלק יותר, ניתן לקלוף את השכבה הנותרת ע”י קולף תפוחי אדמה.
  7. שיטה שבאמצעותה ניתן ליצור חיתוך יפה במיוחד והגשה אסתטית: לחתוך את האננס לשניים בצורה אנכית. להסיר את הפרי באמצעות סכין גדולה ואז חותכים אותו לקוביות קטנות. מהקליפה הנותרת מתקבלת מעין קערה, אשר לתוכה אפשר להכניס את קוביות הפרי החתוכות.
  8. חיתוך האננס כמו מלון. יש להסיר את שולי האננס ולחתוך אותו ל 4 או 6 חלקים. מתוך כל חלק, לחתוך את ליבת הפרי בחתיכות.

 

חיתוך אננס

בבואנו לקלוף אננס ולחתוך אותו לצורך אכילה או לשימושים שונים בפרי שלו, אנו עשויים להיתקל בקושי, אשר עשוי אף לייאש אותנו.

 

אננס כפרי בריא

מלבד טעמו הטעים והאהוב, ידוע האננס כפרי המכיל וויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים. בנוסף, הודות לוויטמין סי שקיים בו, אשר נוגד חמצון, הוא תורם גם להפחתת תהליכי זקנה.

 

לסיכום

האננס, הידוע בטעמו המיוחד והאהוב, גדל במקומות טרופיים והוא בנוי מליבת פרי וקליפה עבה ודוקרנית המכסה אותה. האננס גם מכיל וויטמינים ומינרליים חיוניים לגוף, אשר הופכים אותו לפרי בריא, המומלץ לאכילה. באופן כללי, קליפתו העבה והדוקרנית של האננס מקשה על קילופו ולכן קיימות שיטות שונות שעשויות לסייע בקילוף וחיתוך יעיל של הפרי.

 

אנו במהכפר אליך משווקים פירות וירקות עד הבית מהחקלאי לצרכן, הזמינו עכשיו באתר ותהנו מפירות וירקות טריים ומובחרים הישר מהמשק!

שתפו:
Facebook
WhatsApp
Email

כתיבת תגובה

תוכן עניינים: